under tak i kalix

Det bästa med den här resan hittills är alla fina människor vi träffat. Igår hade vi lite panik över att behöva sova i tält i det kalla regnet och (Sofia) ringde till Sofias mamma och andra bekanta för att kolla om det fanns nån vi kunde sova hos i Kalix. Till slut visade det sig att en föredetta granne som Sofias mor hade haft när hon växte upp bodde i Kalix och kunde ta emot oss. I natt har både vi och trajkarna fått sova under tak.

 

 

Hur snällt är det att låta främmande människor bo i ens hem och äta ens mat bara sådär? Jättesnällt, tycker vi.

 

/Malin

 

ENGLISH

Tonight we slept at the sweetest family in Kalix. The best with this trip so far is definitely all the nice people we've met.


kommentarer
postat av: Johanna

Härligt! Älskar när människor är snälla, igår fick jag ett gäng LP-skivor av en främling. Blev överlycklig.

2011-06-22 @ 14:34:08
URL: http://lillaj.blogspot.com
postat av: Montenegrosemesterfamiljen

Underbart att läsa! Tror också att vädret lättar litet för er närmaste dagarna. Vi har sol, sol och sol, fick just ett väder-sms som säger 33 grader i morgon. Sköt om er!

2011-06-22 @ 18:55:25
postat av: Björn

Så hur känns det i bena efter några dagars cykling?

2011-06-22 @ 19:27:46
postat av: Lotta

hejhej, har hittat hit över jag vet inte vilka blogga men jag har själv gjort en stor men inte så stor som er cykeltur. cyklade bara 100mil... (från Passau i Tyskland till Budapest och Balaton i Ungarn)

jag undrar varför har ni valt att cykla med trajkanar och inte med vanliga cyklar?

många hälsningar från Berlin! ni är inte ensam, det regnar här sjukt mycket och jag blev helt blött när jag cyklade bara från stationen hem till mig (typ fem minuter...!)

Lotta

2011-06-22 @ 21:13:20
URL: http://www.thetulipfromberlin.blogspot.com

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (hemligt för alla utom oss)

din hemsida eller bloggadress:

kommentar:

trackback
RSS 2.0