hälsningar från motala


På två dagar swischade Närkeslätterna förbi. Det är annat det än Norrbotten som tog drygt två veckor. Det var fantastiskt att komma till de vidsträckta slätterna efter Kilbergen, söder om mysiga Nora, med sina två mil grusväg och bara uppför och nerför. Tror nog också att jag ändrat uppfattning om vilken vägsträcka som är finast. Sårry Ångermanland, men alléerna med de stora, mäktiga lövträden längs vägarna har blivit min nya favoritsträcka.

 

Nu befinner vi oss i Motala, där vi fått en guidad rundtur av de underbara människor vi bor hos här. Vi har bland annat varit vid Göta Kanal och sett hur det går till vid slussarna. Värsta processen! Ikväll ska vi på nåt som kallas Grötlunken i Medevi, vilket känns kult.

 

/Malin

 

ENGLISH

After covering about 170 km in the past two days, we're now pretty far south. The landscape here is really different from that in the north - more open fields and great big (non-evergreen) trees. Yesterday we arrived in Motala, which is a beautiful city by the lake Vättern, which is the second largest lake in Sweden.


kommentarer
postat av: Curt Lindgren

Ni får berätta mer om "grötlunken" senare. Här har blåbärs-säsongen börjat och jag saknar dig vid blåbärs-rensnings-bordet härute. Tryckande värme!!

2011-07-26 @ 17:56:27
postat av: Berit

Sofia. Du kan fira 10-års jubileum. Det är 10 år sedan vi bodde en vecka vid Göta Kanal. Kommer du ihåg Bergs slussar? Trist det där med datorn, det är ju så roligt få följa er på resan.

2011-07-26 @ 22:21:07
postat av: kristoffer

Åh,vilken tur att ni fortsätter skriva,och lägga ut era fina bilder på bloggen :).(jag blev lite orolig efter kortslutningen).På vilket/vilka sätt skiljer sig er resa mot de förväntningar ni hade? Positivt/negativt? Vad hade ni gjort annorlunda?Har ni upplevt någon"lappsjuka" = "nu måste jag genast få komma hem till dem jag älskar,och stora staden sjukan"??Jag tycker ni är jätte,jätte,duktiga,och inspirerande! Hoppas ni har det bra tillsammans.Glöm inte godnattkramen!!

2011-07-26 @ 22:45:59
postat av: malin/lokalresan

kristoffer: :) Vi ska fortsätta blogga så mycket vi kan även om min dator pajat. Jag skrev dock det inlägget för som en förklaring till varför det kan bli lite mer sällan. Nja, nån lappsjuka har det väl inte varit direkt. Ibland har jag längtat efter min familj och Sofia brukar längta efter sin skivsamling, säger hon. HAhah. Det är lite svårt att komma ihåg vad vi hade för förväntningar faktiskt... Men jag kan säga att det mesta har varit positivt! MEd själv resan vet jag inte vad vi skulle kunna gjort annorlunda faktiskt, Vi har gjort en del misstag (att ta med för mycket packning, t.ex. som vi ofta påpekar), men vi lär oss till en eventuell nästa gång. Tack för dina fina kommentarer!

2011-07-27 @ 20:36:17
URL: http://lokalresan.blogg.se/
postat av: Kristoffer

Jag blev jätteskrattig när du berättade att Sofia bara längtade efter sin skivsamling. :D Då är man grundtrygg iaf.(Tack förresten att du stod ut med att svara på mina tusen frågor.Jag ska då alltid fråga om allt).Tack för ditt fina svar Malin !

2011-07-28 @ 21:43:58
postat av: Tuss

Vilken rolig grej att cykla genom Sverige! :)

2011-07-28 @ 22:22:40
URL: http://tuzzanz.blogg.se/
postat av: elsa

Hej, allt bra? :D KRAM!

2011-07-28 @ 22:22:52
URL: http://bumblebeeee.blogg.se/
postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/torsdag-dagens-blogg-3.html#comment

2011-07-28 @ 22:56:13
URL: http://anneliih.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (hemligt för alla utom oss)

din hemsida eller bloggadress:

kommentar:

trackback
RSS 2.0