obligatoriskt stopp: Paltzerian

 

Vi avslutade vår vistelse i Piteå med den lokala nationalrätten palt, på världens enda paltzeria. Jag åt vegetarisk palt med råkost (till vänster) och Malin åt friterad potatispalt med lax (som inte kom med på bilden). Jättegott!

 

/Sofia

 

ENGLISH

Before leaving Piteå, we had lunch at the only paltzeria in the world. I had vegetarian palt with veggies (and lingonberry jam of course) and Malin had fried palt with salmon. (Palt usually looks like the the ones on the left, and are made of potatoes and barley flour.)


kommentarer
postat av: lilebror

det ser gott ut:)

2011-06-28 @ 18:46:37
postat av: Jennifer

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-07-12 @ 20:54:02
URL: http://djurförsäkring.net

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (hemligt för alla utom oss)

din hemsida eller bloggadress:

kommentar:

trackback
RSS 2.0