en regnig dag som denna

Denna regniga dag har vi som tur är inte behövt spendera på vägarna. Istället har vi stannat till hos bekanta i Sundborn, och fått en rundtur bland ortens sevärdheter. Först och främst besökte vi Carl Larsson-gården, som var den kände konstnärens hem och arbetsplats.

 

 

Tyvärr fick man inte ta bilder därinne, men det var verkligen ett jättefint hus, fyllt av gamla böcker, konst och annat fint. Man fick även ta sig en titt på Carl Larssons ateljé, med målningar och skisser och en massa inspiration.

 

 

Trots regnet fortsatte vi till Sundborns kyrka, och gick även på två konstutställningar - en med porträtt målade av Carl Larsson, och en med verk av olika lokala konstnärer. En väldigt fin dag med andra ord, trots det ruskiga vädret.

 

/Sofia

 

 

ENGLISH

It's been raining a lot, but luckily we didn't spend today on the road. Instead we visited the home of a Swedish artist from the 19th century called Carl Larsson. It was a really interesting house, full of old books and art and inspiration. We also visited the church here in Sundborn, and went to two art exhibits with works by local artists. A great day in other words, despite the weather.


kommentarer
postat av: Magnus i Falun

Passar det att jag tittar förbi nu? Är sugen på en cykelutflykt nu när det äntligen blivit uppehåll. Hur hittar jag er?

/Magnus

2011-07-18 @ 18:25:52
postat av: Sanna

sv: Ni får stanna lite längre i en stad och gå på Harry, skit bra film!

Verkligen imponerande det ni gör, cyklar alltså. Man blir ju lite sugen själv. Förresten så bor jag själv i Norrland, närmare bestämt Östersund. Om ni cyklar förbi får ni säga hej haha.

2011-07-18 @ 23:03:07
URL: http://smark.blogg.se/
postat av: Berit

Ni kom till ett bra ställe när ni tog in hos Ström ers i Kolbergsbo. Så fick ni ju träffa min äldste gudsom Magnus också. Jag känner att nästa sommar är det min tur att besöka Sundborn.

2011-07-20 @ 16:04:32

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (hemligt för alla utom oss)

din hemsida eller bloggadress:

kommentar:

trackback
RSS 2.0