show must go on

Nu glömmer vi olyckan. Vi glömmer lördagens kaos. Och framförallt så glömmer vi en klantigt skriven artikel med lite knäpp rubriksättning. När i artikeln kan man läsa att jag är "arg på polisen"? Om man läser ordentligt ser man faktiskt att jag ändå har någon förståelse för att de hade mycket att göra. Och nej, käre halvanonym kommenterare som tycker att det var "jävligt ruttet att smutskasta polisen", jag kunde inte göra en anmälan via telefon, det var lite av problemet att de först inte ville ta upp en anmälan. Att man var tvungen att gå via Luleåpolisen (som var mycket hjälpsamma och förvånade över sina kollegors i Sundsvall agerande) känns märkligt.

 

En annan sak några inte verkar förstå är att man alltid gör en anmälan när det inträffat en trafikolycka. Spelar ingen roll om det var mitt fel eller förarens, en anmälan ska alltid göras. Ba satt ni vet.

 

Från och med nu kommer bloggen inte handla nåt mer om olyckan, utan vi fortsätter att blogga om resan som vanligt igen.

 

/Malin

 

ENGLISH

Enough about the accident, today the trip continues.


kommentarer
postat av: Systeryster

Heja!

2011-07-11 @ 20:44:39
postat av: Johanna

Meh, klart man måste göra en anmälan! Hur kan folk inte fatta det. Och sjukt dåligt av polisen att inte ha resurser för er, helt okej att gnälla lite om det var så det var.



Vill också credda er lite för att ni skriver "kollegors i Sundsvall agerande" - mycket få människor som får just den där meningen grammatiskt rätt (alla skriver ju "kollegor i Sundsvalls agerande")



mvh, språknörden.

2011-07-11 @ 23:47:56
URL: http://lillaj.blogspot.com
postat av: Berit

Så en annan kommentar. När jag läste om olyckan så tackade jag Gud för att änglarna var i funktion och hindrade en större olycka. De får lov att följa er resten av vägen också. De är inte tunga, men jag hoppas att cykeln fungerar.

2011-07-12 @ 00:02:09
postat av: ellen

hej där!

jag lånade en bild från er blogg till ett inlägg på min blogg där jag tipsar om bloggar som nyligen kommenterat hos mig! jag hoppas att det är okej, säg till annars! :)

2011-07-12 @ 22:51:47
URL: http://ellenfilippamaria.blogg.se/
postat av: Kicki

Heja på tjejer!

Vi träffade Er vid Viforsen och min man fick provcykla lite. Har nu läst Er blogg och tycker Ni är jättetuffa som är ute på detta äventyr! Otur med olyckan - tur att det gick bra - bra att Ni gjorde anmälan! Vi kommer att följa Er på nätet resten av resan - tack för trevlig läsning:)

Lycka till från oss 4 på vita cyklarna.

2011-07-13 @ 10:28:01
postat av: Björn

tips på andra cyklister som far genom Sverige www.kingoftheroad.se .

2011-07-13 @ 10:36:58
postat av: Magasinprojektet

Tycker inte alls att det tidigare inlägget var konstigt, och jag måste säga att ni verkar ha hanterad situationen helt fantastiskt trotts att ni båda säkert var väldigt skakade. hoppas att ni klarar er utan fler skador!

2011-07-13 @ 14:56:54
URL: http://magasinprojektet.blogg.se/
postat av: felicia

Ja nu lämnar vi det bakom oss om det känns rätt. Hoppas det går bra för er i övrigt!

2011-07-13 @ 20:58:02
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
postat av: Sara

Usch så obehagligt. Förstår om du var skärrad. Skönt att höra att du klarade dig hyfsat oskadd :)

2011-07-21 @ 12:45:20
URL: http://finaprickar.blogspot.com/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (hemligt för alla utom oss)

din hemsida eller bloggadress:

kommentar:

trackback
RSS 2.0